مقالات علمی کفش

6 نکته کلیدی در خرید “کفش مخصوص تردمیل”:مشخصات+قیمت (ارسال رایگان)

کفش مخصوص تردمیل دارای ویژگیهای خاصی می باشد که بهتر است در هنگام استفاده از آن بهترین کفش را برای خودتان انتخاب کنید و در مقاله به صورت جامع به آن پرداخته ایم

مگر میشود به ورزشهای در خانه فکر کنیم از وسیله کاربردی به اسم ترمیل اسم نبریم؟ قطعا برای همه ما پیش آمده است که وقتی در روز نتوانیم به باشگاه ورزشی برویم حالا به دلایلی مانند سردی هوا یا عدم داشتن زمان کافی در روز، به فکر ورزشهای در خانه فکر میکنیم ولی نکته کلیدی اینجاست که یک کفش کخصوص ترمیل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

هنگامی که در حال ورزش کردن بر روی تردمیا=ل هستید بهتر است که برای انتخاب کردن کفش مخصوص آن، به خوبی دقت کافی و لازم را انجام داده باشید

تردمیل یکی از بهترین گزینه های شما می باشد. دغدغه سلامتی همیشه باید جزو اولین اولویتهای زندگی هر فردی باشد زیرا بدون سلامتی زندگی تقریبا بی مفهوم میشود.در بین تجهیزات ورزشی در خانه تردمیل جزو یکی از محبوب ترینها است اما در مورد استفاده کردن از آن باید به عوامل مهمی مانند کفش استاندارد،عدم استفاده بدون جوراب یا پا لخت توجه داشته باشیم.درادامه مقاله برایتان به بررسی تخصصی بهترین کفش برای استفاده از تردمیل می پردازیم.

نکات مهم در انتخاب کفش مخصوص تردمیل

1-زیره

زیره های مختلفی برای انواع رانینگ و پیاده روی تهیه شده است ولی اول باید هدف خود را از استفاده از تردمیل بدانیم یا بعبارتی مشخص کنیم که هدف از تمرین روزانه ما رانینگ یا پیاده روی است.بعد از آن به سراغ تفاوت اصلی این دو کفش می پردازیم چون بررسی زیره در هر دو ورزش بسیار حائز اهمیت می باشد.

بهترین زیره برای استفاده تردمیل زیره های رود رانینگ(road running) و زیره های دارای آج استاندارد می باشد.زیره های رود رانینگ به دلیل چسبندگی بالایی که در هنگام فعالیت دارد میتواند بهترین انتخاب شما باشد پس حتما به زیره انتخابی خود اول اطمینان حاصل کنید.

نکته دیگر نرم بودن آن است.زیره هر کفشی نباید بسیار نرم باشد که حالت خودش را از دست بدهد و در طرف دیگر نیز نباید به قدری سفت و محکم باشد که به پاها آسیب برساند.حالت متوسط و استاندارد آن بهترین حالت برای انتخاب کفش ورزشی مخصوصا برای استفاده از تردمیل می باشد.

از ملاکهای ااصلی برای انتخاب کفش برای تردمیل، زیره نرم و طبی آن است و بهترین زیره برای کفش مخصوص تردمیل این است که آن زیره باید دارای آجهای نرم باشد تا آن چسبندگی خود را با نوار غلتان تردمیل ایجاد کند

 

2-رویه

به دلیل حجم زیاد فعالیت بدنی در هنگام استفاده از تردمیل،کفش مخصوص تردمیل یا هنگام فعالیت ورزشی باید دارای چندین راههای تهویه هوایی باشد تا پا دچار بیماریهای قارچی و دچار تعریق که در نتیجه آن بوی بدپا را نیز حاصل میکند،نشود.لایه رویه کفش تردمیل باید توربافت چند لایه باشد تا ضمن تهویه هوای مرتب،حالت خودش را در مرور زمان از دست ندهد.

 

رویه توربافت در کفشهای ورزشی و مخصوصا تردمیل باعث گردش هوای حداکثری و عدم تعریق شده، حتی از بوجود آمدن باکتریها و بیماریهای پوستی برای پا جلوگیری میکند

3-کفی

کفی کفش جزو تجهیزاتی در کفش است که کمتر کسی به آن توجه میکند ولی جزو مهم ترین عوامل خریدن یک کفش خوب برای فعالیت بدنی می باشد.حواستان باشد در انتخاب کفی کفش برای فعالیتهای ورزشی بهتر است لایه رویه کفی،از پارچه نازک باشد زیرا در فعالیت ورزشی به دلیل تعرق،آن پارچه باعث جذب رطوبت و ضمن حفاطت از بافت داخلی کفش سبب عدم گرفتن بوی بد در کفش میشود.

کفی کفش اسکیچرز اصل

کفی طبی ورزشی قارتال

 

4-انعطاف

کفش رانینگ و پیاده روی باید دارای انعطاف باشد و مزه دلنشین یک ورزش هوازی عالی با داشتن کفشی مناسب و دارای انعطاف دوچندان مییشود. اکثر انعطافی که در جلوی کفش رانینگ می باشد به دلیل عمل پرواز در این ورزش می باشد تا در پرواز و فرود تعدیل نیرو در کفش رانینگ اعمال شود.

 

5-سبکی

در هنگام خرید کفش مخصوص تردمبل خود به این نکته نیز باید توجه بویژه ای داشته باشید.سبک بودن باعث افزایش سرعت و فعالیت بدنی در نتیجه باعث کارایی بیشتر شما در هنگام تمرین و در بلند مدت باعث کاهش خستگی پاهای شما میشود.

 

6-تهیه کفش مخصوص قالب پاهای خود

هر کسی با توجه به خلقت خاص خود حتی در انتخاب کفش خود باید دقت لازم و کافی را به عمل بیاورد زیرا قالب پای افراد با هم تفاوت دارند ونکته مهم اینکه قبل از انتخاب کفش خود با کارشناس و متخصص خود حتما مشورت را به عمل بیاورید

 

نکات مهم هنگام استفاده از تردمیل

هیچ وقت بدون کفش و جوراب بر روی ترمیل هیچ گونه فعالیت بدنی را انجام ندهید زیرا باعث آسیبهای فراوانی به مچ و زانوی پاهای شما میشود و اگر پاهای شما دچار تعریق شود ممکن است سبب لغزش و لیز خوردن شود.

با کفشهای خیس و دارای رطوبت بر روی تردمیل تمرین نکنید، چون باعث تمرینی کم کیفیت و باعث ایجاد مشکلات در پایین تنه شما میشود. و همچنین همیشه سعی کنید با کفش مخصوص تردمیل به استفاده از آن اقدام کنید.

 

حرف آخر

همیشه به سلامتی خود بالاترین درجه از احترام را بگذارید زیرا بدون سلامتی قطعا زندگی چاشنی شیرین خودش را به طور محسوسی از دست میدهد و در این بین در ورزشهای خانگی،تردمیل که از معروف ترین و بهترین آنهاست باید در استفاده و تهیه کفش مخصوص تردمیل، توجه بخصوصی را داشته باشیم زیرا عدم استفاده از کفش مخصوص تردمیل عارضه های جبران ناپذیری مانند دردهای کف پا و… برایتان ایجاد میشود.

 

همچنین بخوانید: 4 نکته مهم کفش استاندارد “مخصوص ایستادن طولانی”+راه تشخیص آن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *