مقالات علمی کفش

12 “کفش برتر رانینگ” در سال 2024 از نگاه متخصصان تربیت بدنی

در این مقاله به صورت کامل و جامع به بررسی 12 کفش برتر رانینگ در سال 2024 از منظر کارشناسان و آزمایشکنندگان پرداخته شده است و دلیل انتخاب هر کفش مختص هر فرد را به صورت دقیق شرح داده ایم.

چه در دویدن تازه کار باشید و چه یک ماراتن باتجربه، هر سفر دویدن با یک جفت کفش مناسب شروع می شود. اما چگونه می توان فهمید که بهترین کفش دویدن برای شما کدام است؟ آیا به ثبات نیاز دارید؟ یا دنبال سرعت هستید؟ تعداد زیاد گزینه های موجود در بازار امروز می تواند به سرعت بسیار زیاد شود، حتی برای کسانی که از قبل می دانند از یک کفش چه می خواهند. در ادامه مقاله به بررسی کفش برتر رانینگ در سال 2024 می پردازیم و این دو پرسش که بهترین کفش برای هر فرد کدام می باشد و مقایسه تناسب کیفیتهای موجود و میزان هزینه پرداختی را شرح داده ایم.

ASICS NOVABLAST 4

 

یکی از بهترین انتخابهای هر فرد برای رانینگ که به آچار فرانسه کفشهای رانینگ معروف است،اسیکس نوابلاست 4 می باشد

Asics Novablast 4 کفش آموزشی مورد علاقه ما است. یکی از بهترین کفش های دویدن. چرا؟ این کفش با بهترین عملکرد در محدوده معیارهای رتبه‌بندی، ثابت‌ترین کفش از لحاظ مقاومت و پایداری بود. تقریباً در هر چیزی که ما در تصمیم خرید کفش دویدن مهم می دانیم نمره خوبی می گیرد و در هر سطحی که روی آن دویدیم و تقریباً در هر سرعتی عملکرد خوبی دارد. اگر می‌توانستیم فقط یک کفش برای همه موقعیت‌ها داشته باشیم، همین می‌شد.

چیزی که بیشتر از همه در مورد Novablast دوست داشتنی است، بالشتک و راحتی فرود آن می باشد. در مقایسه مدل‌ها، متوجه شدیم که Novablast از نظر راحتی در بالشتک و فرود آمدن بسیار بالاتر از حد متوسط ​​است، بدون اینکه مزیت پاسخگویی خود را نسبت به رقبا از دست بدهد. کفش نوابلاست 4 پاسخگو و پرانرژی است و آن را بسیار همه کاره می کند. افزایش سرعت در این کفش به لطف هندسه منحصر به فرد آن آسان است. و وقتی بخواهیم آن را آسان کنیم، از تمام آن فوم قدردانی می شود.

اگر به دنبال یک کفش دویدن عالی برای تمرین در مسافت های طولانی یا کوتاه، سرعت های سخت و آسان هستید، Novablast 4 ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. Novablast کفشی است که می تواند همه کارها را انجام دهد.

اگر اغلب در جاده های خیس مشغول به تمرین میشوید، ممکن است این کفش مناسب شما نباشد. اگر دنبال یک کفش تکی هستید که می تواند همه چیز را انجام دهد یا فقط به دنبال یک انتخاب محکم برای استفاده به عنوان یک مربی روزانه هستید، ما نمی توانیم Novablast 4 را به اندازه کافی توصیه کنیم.

مشخصات فنی
راحتی Novablast 4 آن را برای تلاش های طولانی مدت مناسب می کند، در حالی که پاسخگویی متعادل آن به آن اجازه می دهد تا ابزاری باشد که همه چیز را انجام دهد. در مقایسه با سایر کفش‌های دویدن، Novablast یکی از بالاترین امتیازها را در راحتی کسب کرد و آن را در ردیف برخی از کفش‌های دارای ذهن حداکثری قرار داد، اما Novablast بیشتر شبیه یک کفش دویدن سنتی است.
Novablast با یک پشته 40 میلی متری در پاشنه و یک پشته 31 میلی متری در جلوی پا، بالشتک زیادی بین شما و پیاده رو بدون احساس زیاده روی ایجاد می کند. پپیکربندی و محل مشخص شده بالشتک به این کفش اجازه می‌دهد راحت و سرحال باشد، بنابراین اگر به دنبال آن هستید توصیه می‌کنیم.

طراحی بخصوص زیره آن باعث ایجاد حداکثری کشش پا در کفش و زاویه روبه جلو آن باعث حرکت سریع و راحت تر بدن میشود

اغلب اوقات کفشی را نمی‌یابیم که بتوان آن را از نظر راحتی و کاربرد تقریباً جهانی در نظر گرفت، اما Novablast به‌روز شده به خوبی به چشم می‌خورد. در حالی که هیچ کفشی برای هر دونده ای در هر شرایطی عالی نخواهد بود، Novablast به اندازه کافی همه کاره است تا دوندگان از همه نوع آن را در نظر بگیرند.

به طور خاص، پیکربندی مجدد Novablast را به دوندگانی توصیه می کنیم که فقط به دنبال اضافه کردن یک کفش به مجموعه خود هستند. به راحتی می توان تحت تأثیر تعداد زیادی از گزینه ها و مشخصات موجود در بازار امروز قرار گرفت. اگر یک کفش دویدن می‌خواهید که با اطمینان شما را در دویدن‌های طولانی و آهسته، تمرین‌های پیست سریع، و آن ماراتنی که به آن توجه کرده‌اید، راه بیاندازد، این همان کفشی است که ما توصیه می‌کنیم.

مانند بسیاری از کفش‌های مخصوص دویدن مخصوص جاده، Novablast فاقد کشش لازم برای امنیت در سطوح مرطوب یا صاف است. گردش های گاه به گاه در هوای مرطوب در Novablast کاملاً قابل انجام است.اما برای اکثر دوندگان و بیشتر دویدن ها، اشتباه کردن با Novablast 4 دشوار است. این کفشی است که ما بارها و بارها به دلیل تطبیق پذیری، راحتی و پاسخگویی آن در تمرینات مختلف به آن دست پیدا می کنیم.

Puma Velocity Nitro 3

از مطمئن ترین کفشهای موجود رانینگ که ساعتها میتوانید فعالیت داشته باشید از کمپانی پوما مدل ولوسیتی 3 است

در Puma Velocity Nitro 3، پوما تعادل خوبی بین راحتی، پاسخگویی، و تطبیق پذیری ایجاد می کند و قیمت مناسبی برای کیف پول روی کل بسته بندی می گذارد، که آن را به انتخاب بودجه ما برای کفش های جاده ای مردانه تبدیل می کند. این دارای ارتفاع 39 میلی‌متری اندازه‌گیری شده و افت 10 میلی‌متری است، و زیره میانی دارای فوم سبک NITRO است که ما آن را دوست داریم.

قسمت بالایی نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته است و اکنون کمی تنفس بیشتری دارد.پوما در این کفش، از کفی تا بیرونی، با لاستیک چسبنده که یک شگفتی با طراوت برای یک کفش جاده ای قرار داده است. فوم NITRO که بیشتر بالشتک زیر پا در Velocity Nitro 3 را تشکیل می دهد ، پس از هر بار پا زدن، بازگشت رضایت بخشی را ارائه می دهد.  لاستیک چسبنده PumaGrip که در زیره‌های زیره به خوبی روی سطوح مختلف نرم و صاف وجود دارد، به ما اعتماد به نفس را در جاده‌ها و مسیرهای خیس و یخی با شن‌های شل می‌دهد.

Velocity یک مدل همه جانبه عالی است. این یک تعادل متفکرانه از بالشتک، بازگشت انرژی و ویژگی‌ها دارد که به آن پتانسیل می‌دهد تا درست در چرخش‌های کفش دوندگان قرار بگیرد و همچنین یک دونده مستقل باشد. اگر از آن دسته ای نیستید که کفش هایتان را پرپر کنید، به اندازه کافی همه کاره است تا تنها کفشی باشد که با آن می دوید، و شما را در انواع سناریوهای تمرینی از دویدن با سرعت گرفته تا تمرینات پیست سریع تا سرعت های ریکاوری آهسته، بدون تخلیه آب می برد. حساب بانکی شما اگر به دنبال کفشی با کیفیت هستید، این می تواند انتخاب خوبی باشد.

اگرچه در اکثر معیارها امتیاز بالاتر از میانگین دارد، اما نقطه ضعف تطبیق پذیری این است که در هیچ زمینه ای برتر نیست . این یک کفش تخصصی نیست و جهش سریع یک کفش مسابقه محور را ندارد. بنابراین، اگر به دنبال ایجاد چرخش خود با مدل های خاص هستید، ممکن است جایی برای Velocity Nitro 3 در کمد خود پیدا نکنید.با این حال، هیچ یک از این جزئیات از نظر ما معامله شکن نیستند، فقط مواردی است که باید در نظر گرفت.

Saucony Kinvara 14

مشخصات فنی

Saucony Kinvara 14 یک کفش بسیار سبک وزن است. Kinvara به روز شده نسبت به تکرارهای قبلی کمی پاسخگوتر است و برای بازگشت انرژی به فوم کمی نرم PWRRUN+ تکیه می کند. طراحی مینیمالیستی در جایی که شما به آن نیاز دارید بدون هیچ چیز اضافی راحتی را ارائه می دهد. رویه راحت و قابل تنفس این کفش را برای دوندگان کم هزینه ای که نیاز به یک مربی سبک وزن روزانه دارند توصیه می کنیم.

تناسب کمی متفاوت از نسخه های قبلی است که بر اساس پاسخگویی به روز شده و افزایش ارتفاع پشته است. ما هنوز آن را یکی از راحت ترین و بدون احساس ترین ضربات در ترکیب خود می دانیم.Kinvara با شکل منحصر به فرد پاهای شما مطابقت دارد و بندهای بادوام آن دقیقاً همانطور که شروع شده بسته می شوند. با 5.5 اونس به ازای هر کفش سایز 6.5 زنانه، این کفش دویدن مشبک و PWRRUN+ راحت در اطراف پای شما محکم می ماند و آن را به انتخابی کم هزینه تبدیل می کند.

Kinvara به‌عنوان یک انتخاب ایده‌آل برای دوندگانی که به دنبال یک کفش سبک وزن و پاسخ‌گو هستند که برای مسافت‌های طولانی و تمرین‌های پیست سریع طراحی شده است، متمایز است. ترکیبی چشمگیر از تطبیق پذیری و مقرون به صرفه بودن این کفش دویدن، آن را به عنوان یک گزینه قانع کننده برای دوندگانی که از بودجه خود آگاه هستند و عملکرد بالا در جاده را در اولویت قرار می دهند، قرار می دهد.

Kinvara با طراحی شاداب و ویژگی‌های مناسب، نیازهای پویا دونده‌ها و حتی پیاده‌روها را با ارائه راه‌حلی متعادل و مقرون‌به‌صرفه برای کسانی که به دنبال یک همراه دویدن هستند، برآورده می‌کند.

ساختار مینیمالیستی Kinvara فاقد پشتیبانی جانبی است که برخی از دوندگان مسافت آرزوی آن را دارند. لاستیک زیره در Kinvara کمی نرمتر از برخی از گزینه های بادوام تر است که آزمایش شده است، و آن را برای عبور از مسیرهای سبک یا سطوح ساینده مناسب تر می کند. اگر به Kinvara 13 دلبسته نیستید و یک دونده روزانه مقرون به صرفه و سرحال همان چیزی است که به دنبال آن هستید، متانت و نشاط Kinvara با شما و کیف پول شما رفتار مناسبی خواهد داشت.

 Cloudsurfer 7

مشخصات فنی

اگر می خواهید احساس کنید که روی ابرهای نرم می چرخید، On Cloudsurfer 7 ممکن است برای شما مناسب باشد. زیره میانی، حتی زمانی که در هر مرحله شما را به جلو می‌چرخاند، نرم و لطیف به نظر می‌رسد. قسمت بالایی به طرز فریبنده ای سبک است. آن را با یک راکر برجسته جفت کنید، و Cloudsurfer سرعت های سریع تری را انجام می دهد در حالی که شما را راحت نگه می دارد.

خبر بسیار چذاب در این مدل، پاشنه فوم هلیون 40 میلی متری است که پوششی مجلل و سواری نرم و پیشرانه ای را ارائه می دهد. این یک فرود نرم بالشی با لمسی از واکنش نشان می‌دهد و آن را به یکی از با احساس‌ترین کفش‌هایی تبدیل می‌کند که ما آزمایش کردیم. در حالی که در صورت نیاز می‌تواند سرعت خود را افزایش دهد، این کفش در روزهایی که می‌خواهید به راحتی چند مایل را طی کنید، واقعاً می‌درخشد، و ارتفاع بالای پشته ممکن است مخصوصاً برای ضربه‌گیران پاشنه‌دار مورد علاقه باشد.

دوندگانی که عمدتاً روی سطوح صاف می‌دوند و سرعت‌های آهسته‌تری مانند آستانه یا پایین‌تر دارند، ممکن است این تنها کفش دویدن خود را کافی بدانند. اما، اگر روی مسیرها یا سطوح ناهموارتر نیز می‌دوید، Cloudsurfer زمانی موثرتر است که به چرخش با کفش‌های دیگر که برای پایداری و سطوح ساینده مناسب‌تر هستند اضافه شود.

علاوه بر این، Cloudsurfer یک کفش مسافرتی خوب است، زیرا راحتی آن باعث می‌شود هم برای دویدن و هم برای پیاده‌روی مناسب باشد و برای پوشیدن غیررسمی بعد از تمرین به اندازه کافی شیک است. اگر یک کفش بسیار راحت و صاف را برای دویدن آسان در اولویت قرار می دهید، Cloudsurfer یک انتخاب عالی است.

بزرگترین نگرانی ما در مورد این کفش عدم ثبات است. بالشتک نرم و پشته بلند (مخصوصاً در پاشنه) باعث ایجاد یک کفش ناپایدار برای مسیرها و سطوح ناهموار می‌شود، اگر می خواهید یک سواری نرم و شیک برای دویدن های آسان با توانایی افزایش سرعت داشته باشید، ممکن است بخواهید این گزینه را در نظر بگیرید.

Puma Deviate Nitro 2

مشخصات فنی

اغلب اتفاق نمی افتد که یک کفش در هر دو دسته راحتی و پاسخگویی امتیاز خوبی کسب کند، بنابراین Puma Deviate Nitro 2 یک استثنای نادر است. این کفش دارای صفحه فیبر کربنی خشخاش است که در پشته 26 میلی متری (قسمت جلویی) تا 34 میلی متری آن تعبیه شده است و به آن اجازه می دهد تا با اضافه شدن مایل ها به راحتی سوار شود.

در حالی که Nike Vaporfly 3 کمی واکنش‌پذیرتر است، اما فاقد عنصر راحتی Deviate Nitro است، که باعث می‌شود Vaporfly انتخابی کمتر راحت و همه‌کاره باشد. برای روزهای تمرین با سرعت بالا و مسابقات راحت، Puma Deviate Nitro کفشی است که ما به آن دست پیدا می کنیم – و توصیه می کنیم.

پیدا کردن کفشی که در پاسخگویی و راحتی تاثیرگذار باشد امری عادی نیست. صفحه فیبر کربنی برخی از راحتی نرم و لطیف دیگر کفش‌های روی هم را مهار می‌کند، اما زیره محکم آن باعث بازگشت انرژی می‌شود.

اگر چرخش پا در اولویت شماست، احتمالاً همان عناصری را که ما در مورد Deviate Nitro انجام دادیم، دوست خواهید داشت. با افت 8 میلی متری، ترکیب سرعت و راحتی با هم ترکیب می شود تا یک کفش نسبتاً پایدار ایجاد کند. در حالی که Deviate Nitro برای تصحیح overpronation طراحی نشده است، اما در زیر پا احساس امنیت می کند و جایگاه خود را به عنوان یک سوپراستار مسابقات مسافت متوسط ​​حفظ می کند.

با توجه به تمامی آپشنهای موجود  در این کفش، این کفشی نیست که برای همه دوندگان توصیه کنیم. راحتی و سرعت ترکیبی از طریق یک صفحه فیبر کربنی پیشران، و پاهای قوی و بسیار ورزیده شما، Deviate Nitro را به کفشی عالی برای دوندگانی تبدیل می‌کند که مطمئن نیستند کفش‌های متمرکز بر مسابقه را انتخاب می‌کنند و می‌خواهند کفش‌های آبکاری شده را برای چرخیدن بخرند.

این کفش بسیار پایدارتر از کفش های فوق سرعت است و برای تلاش های مسافتی به اندازه کافی راحت است. مسابقه‌دهنده‌های باتجربه از راحتی، ثبات و تناسب ساده‌تر این کفش سرعتی به‌روز پوما قدردانی خواهند کرد.

برای کفش‌های سرعتی، Deviate Nitro در سمت سنگین‌تر قرار دارد. هر سایز 6.5 زنانه 7.02 اونس وزن دارد، که یک تن نیست، اما تقریباً دو اونس برای هر کفش بیشتر از سبک ترین کفش مسابقه در خط تولید ما است. در حالی که این وزن از آنجایی که Deviate Nitro بالشتک اضافه کرده است، انتظار می رود، اما اگر به دنبال یک جفت ضربات مسابقه ای باشید، همچنان می تواند جذابیت آن را کاهش دهد.

اگر می‌خواهید یک کفش مسابقه‌ای سبک وزن به مجموعه فعلی مربی‌های روزانه خود اضافه کنید، Nike Vaporfly 3 گزینه‌ای عالی است. اگرچه نسبت به Deviate Nitro تطبیق پذیری کمتری دارد، اما وزن آن کمتر از 5 اونس (به ازای سایز 6.5 زنانه) است و دارای قسمت بالایی پشتی برای آیرودینامیک نهایی است. اگر می‌خواهید یک کفش پاسخگو و کمی بالشتک داشته باشید، «Saucony Endorphin 3» یک راه میانه عالی است. اندورفین 3 کمی بیش از 6 اونس وزن دارد، افت 10 میلی متری دارد که کمی بالاتر از Deviate Nitro و Vaporfly است که هر دو دارای دیفرانسیل 8 میلی متری هستند و بالشتک کافی برای احساس راحتی در مسافت های طولانی دارند.

Nike Vaporfly 3

men/women

وقتی زمان آن است که اجازه دهید پاره شود، Nike Vaporfly 3 بهترین انتخاب است. این کفش ترکیبی از هندسه تهاجمی، صفحه کربنی و تکه ای از فوم ZoomX بسیار پاسخگو است تا یکی از سریع ترین کفش های موجود در بازار را ایجاد کند. ما آن را برای هر چیزی از یک مایل جاده ای گرفته تا یک ماراتن (به علاوه برای برخی از سخت ترین تمریناتمان) استفاده کرده، و فکر می کنیم شما نیز این کار را خواهید کرد.

این کفش به دلیل واکنش سبک وزن خود متمایز است که شما را به جلو سوق می دهد. این کفش به میزان قابل توجهی سبک ترین کفش بود و برای پاسخگویی در صدر ترکیب مردان ما قرار گرفت. زمانی که نسخه 1 منتشر شد، این یک کفش انقلابی بود، و سال ها بعد، در نسخه سوم، هنوز احساس می کنیم که هیچ کفش دیگری نمی تواند شما را به همان شکل پیش ببرد.

Vaporfly برای هر کسی است که می خواهد بهترین اوقات شخصی خود را پست کند. چه در حال مسابقه باشید، چه بخواهید دوستان خود را در Strava شکست دهید، یا بخواهید روابط عمومی خود را در خلوت شکست دهید، این همان کفشی است که ما به آن دست پیدا می کنیم. این یک کفش سازش ناپذیر برای کسانی است که بیش از هر چیز خواهان سرعت هستند.

مانند هر کفشی که بیش از حد فوکوس شده است، معایبی نیز دارد. این یک کفش مسابقه با بالشتک است که پاهای شما را برای مراحل بعدی مسابقه حفظ می کند. اما این بالشتک به خوبی به روزهای آسان منتقل نمی شود.

بسته به ضربه پای خود، ممکن است احساسات متفاوتی در مورد بالشتک داشته باشید. آزمایش‌کنندگان ما که در خط مقدم قرار می‌گیرند، احساس می‌کنند که این کفش فوق‌العاده نرم است و کسانی که به سمت وسط کفش فرود می‌آیند کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. صادقانه بگویم، این کفشی است برای سخت ترین تلاش ها و نه چیز دیگری. اما اگر مایلید که در تعقیب روابط عمومی بعدی پول را برای کمک خرج کنید، Vaporfly 3 کفشی است که ما توصیه می کنیم.

مشخصات فنی

Nike Vaporfly 3 به‌عنوان یکی از سریع‌ترین و پاسخ‌گوترین کفش‌هایی است که آزمایش‌کنندگان با آن مواجه شده‌اند. طراحی سبک وزن و فوم میانی فنری آن، آن را به انتخابی عالی برای به دست آوردن رکورد شخصی شما در یک مسابقه آینده تبدیل کرده است.

در حالی که بسیاری از کفش‌های مسابقه‌ای وزن بسیار پایینی دارند، Vaporfly با مقایسه اعداد رقابت را از بین می‌برد. نایک این کفش را با رویه‌ای با حداقل بالشتک طراحی کرده است و به اندازه کافی بالشتک زیر پا برای شاد نگه داشتن مفاصل در پیاده‌روی سخت است. این طراحی مینیمال بخش بزرگی از چیزی است که آن را به یکی از سبک ترین کفش های موجود در بازار تبدیل می کند.

هر زمان که نیاز به تقویت بیشتر در گام خود را احساس کنیم، به سراغ این کفش تخصصی می رویم. یک صفحه کربنی فنری برخلاف سایر کفش‌هایی که با آن‌ها مسابقه داده‌ایم، حرکت چرخشی رو به جلو را به ما می‌دهد و آن را از نظر پاسخگویی به بالاترین سطح بسته می‌رساند. ما به خصوص دوست داریم که صفحه فلای در تمام طول کفش اجرا شود، بنابراین شما با فنر و نیروی محرکه اضافی از هر مرحله پاداش دریافت می‌کنید، فرقی نمی‌کند مهاجم پاشنه یا پنجه باشید. فقط ایده بستن بند این کفش ما را در حال و هوای سریعتر رفتن قرار می دهد.

نایک هنگام طراحی رویه Vaporfly یک اونس از مواد را هدر نداد. در حالی که نمی‌توانیم بگوییم راحت‌ترین کفش است، اما این کفش برای معتادان فوق سبک که می‌خواهند یک تجربه دویدن بدون وزن داشته باشند، انتخابی عالی است. تفاوت آن با سایر مربیان در بررسی به این دلیل است که به نظر می رسد یک قطعه درست و حسابی از تجهیزات دویدن است که ممکن است برای استفاده از حداکثر پتانسیل خود به زمان و تجربه نیاز داشته باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد، بسته به جایی که فرود می آیید، ممکن است بالشتک زیر پا کمابیش راحت باشد. یک ضربه رو به جلو بیشتر ممکن است احساس حمایت بیشتری داشته باشد، در حالی که آنهایی که ضربه وسط پا دارند ممکن است بیشتر بخواهند. در حالی که این اولین انتخاب ما برای اسلوگ های طولانی یا دویدن های ریکاوری نیست، ما آن را به عنوان یک کفش تخصصی برای افزودن به چرخش شما در زمانی که سرعت اولویت شماست، به شدت توصیه می کنیم.

این یک دونده روزمره نیست و اگر به پوشیدن کفش های آبکاری عادت ندارید، قدم های اولیه شما در Vaporfly ممکن است کمی ناپایدار به نظر برسد. برای دویدن طولانی‌تر و آهسته‌تر، کفشی با ثبات و راحتی بیشتر در قسمت پنجه را توصیه می‌کنیم، مانند Brooks Adrenaline GTS 23. با توجه به آنچه گفته شد، اگر بتوانید با احساس جدید سازگار شوید، بازگشت انرژی Vaporfly 3 شکست ناپذیر است و انتخاب عالی برای سوق دادن شما به حوزه روابط عمومی جدید است.

Salomon S/Lab Ultra 3

مشخصات فنی

اگر ترجیح می‌دهید پیاده‌رو را کنار بگذارید، کفشی است که ما توصیه می‌کنیم. با ایجاد تعادل کامل بین برخی از ویژگی‌های ضروری برای جستجو در کفش‌های تریل، امتیازات تقریباً عالی را در راحتی، پایداری و محافظت از پا کسب کرد. اگرچه افت 8 میلی‌متری دارد، اما این کفش مانند برخی از مدل‌های بدون قطره که امتحان کرده‌ایم، پایدار است، و تناسب جوراب مانند آن، پای شما را حتی در مسیرهای خارج از کابین ثابت نگه می‌دارد. این کفش ها در هنگام پایین آمدن تقریباً در هر نوع زمین احساس امنیت می کنند.

محافظ باورنکردنی زیر پا که توسط این کفش ارائه می شود یکی از اصلی ترین نکات فروش آن است. فوم استفاده شده در زیره میانی به اندازه کافی سفت و متراکم است که به طور موثر از کف پای شما در برابر اشیاء تیز محافظت می کند، حتی زمانی که فرود شما بسیار سنگین است.

آزمایش‌کنندگان این مدل نیازی به ظرافت با پای خود در هنگام حرکت در سراشیبی با سرعت کامل احساس نمی‌کردند. استحکام فوم همچنین به این معنی است که یکنواخت‌تر می‌پوشد و به سرعت بسته نمی‌شود و بالشتک و محافظت عالی برای مسافت‌های طولانی ایجاد می‌کند.

در این عکس، می توانید مقطعی از فوم متراکم استفاده شده در Salomon S/Lab 3 و ارتفاع اندازه گیری شده پشته پاشنه، از جمله کفی، زیره میانی و آج زیره را مشاهده کنید.

اگر شما یک ورزشکار یا مربی باتجربه هستید که به دنبال یک کفش تریل تهاجمی و محافظ هستید، Ultra 3 کاملا مناسب است. با این اوصاف، ما فکر می کنیم این یک کفش عالی برای افزودن به چرخش است، اما آن را به عنوان تنها دونده دنباله دار شما توصیه نمی کنیم. بالشتک محکم از زیر پا در برابر مسیرهای پر از سنگ و ریشه محافظت می‌کند، اما ممکن است برای دوندگانی که معمولاً به مسیرهای خاکی فشرده یا زمین‌های نرم‌تر می‌چسبند، بسیار زیاد باشد.

زیره میانی محکم باعث شد تا ما در مورد محافظت از زیر پا احساس اطمینان کنیم. با این حال، Solomon ناهمواری رویه را کاهش داد، و آن را به شبکه ای محکم بافته با افزودن روکش های فیلم تنها به مناطق با سایش بالا کاهش داد، و ضربه گیر پنجه فقط نیمه سفت است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید عرض است. سلیمان به ساختن کفش‌های باریک که عرض متوسط ​​بیشتری دارند، مشهور است. ممکن است برای دوندگان با پاهای پهن چندان راحت نباشند. اینها برای اکثر افراد معامله شکن نیستند، و S/Lab Ultra 3 برای دوندگان تریل بهترین نتیجه را دارد و تنها در معیارهای وزن و حساسیت امتیاز کمتری از میانگین کسب کرده است.

Hoka Torrent 3

مشخصات فنی

هوکا تورنت 3 به لطف راحتی تقریباً جهانی آن، چیزی است که برای دوندگان تریل با هر سطح تجربه و توانایی توصیه میشود. معماری بخشنده، محافظت راحت و دوام آن، همه با هم ترکیب شده اند تا این کفش را به یکی از کفش های تریل مورد علاقه ما در بازار امروز تبدیل کند. با لاستیک های چسبنده و گیره های چند جهته که برای گرفتن هر سطحی طراحی شده اند، کشش استثنایی است و برای هر زمین نرم و گل آلودی که ممکن است با آن روبرو شوید، مجهز است.

تیغه ها حتی زمانی که در شرایط سخت پوشیده شوند محکم و قوی باقی می مانند و تورنت به راحتی از مسیر به جاده منتقل می شود. این نسخه دارای یک جعبه پنجه باریکتر نسبت به تکرار دوم است. رویه توانایی خود را برای انطباق با شکل پا و سبک دویدن شما حفظ می کند و به این نسخه از تورنت اجازه می دهد تا مانند نسخه های قبلی عالی باشد.

تورنت از روزهای طولانی در کوهستان گرفته تا گام‌های کوتاه و آتش نشانی یکی از خوش‌طراحی‌ترین کفش‌ها در خط است. تورنت دارای یک قطره 5 میلی متری است که به پاشنه پای شما اجازه می دهد نزدیک به زمین بماند و احتمال چرخش مچ پا در زمین های ناقص را کاهش دهد. با یک پشته باریک 21 میلی متری در جلوی پا، می توانید قسمت اعظم مسیر را در زیر خود احساس کنید، که به تطبیق پذیری ترجیحی کاربر این کفش افزوده است. اگر یک همراه همه کاره در مسیر دنبالش هستید، تورنت 3 با بالاترین افتخارات ما همراه است.

دوندگان جدید دوست خواهند داشت که احساس کلی تورنت 3 نسبت به بسیاری دیگر از کفش های تریل با تکنولوژی بالا کمی نرم تر است. این نسخه از تورنت برای کسانی که به دنبال امتحان کردن کفشی هستند که لبه‌های سخت و گیره‌های سفت ندارد، فوق‌العاده است. حتی بدون صفحه سنگ، تورنت به اندازه کافی برای مسیرهای فنی محافظت می کند، اما به اندازه کافی برای محافظت از مفاصل شما ساخته شده است، اگر بخواهید آن را روی پیاده رو ببرید.

دوندگان قدیمی تریل از راحتی و دوام تورنت 3 قدردانی خواهند کرد. این تورنت به اندازه کافی شیک و راحت است که چابکی را تشویق می کند، به اندازه کافی سبک است تا به شما در پرواز در مسیرها کمک کند، و به اندازه کافی راحت است که در مسافت های بیشماری پوشیده شود.

اگر کفشی با صفحه سنگی چیزی است که به دنبال آن هستید، تورنت 3 برای شما مناسب نیست. در حالی که تورنت بسیار محافظ است، صفحه ای برای محافظت جدی در زیره آن تعبیه نشده است. برعکس، این کفش حساس ترین کفش موجود در بازار نیز نیست. اگر شما یک دونده هستید که در حین دویدن با یک کفش تریل بسیار حساس رشد می‌کنید، پشته تورنت ممکن است برای شما جذاب نباشد.

Brooks Divide 4

men/women
مشخصات فنی

اگر از ورود به دنیای دوندگان تریل ترسان هستید یا نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید، Brooks Divide 4 در خدمت شماست. پایدار و بادوام، هر تکرار از این کفش یکی از مواردی است که ما توصیه می کنیم. نسخه 4 بیشتر جنبه های رویه را که می شناسیم و دوست داریم را حفظ می کند، اما مش نازک تر و سفت تر به طور قابل توجهی تنفس را بهبود می بخشد. اگرچه این کفش بسیار سبک یا فنی نیست، اما مسیرهای صاف و ساده را دوست دارد و حتی می‌تواند در مسیر شهر در مسیر پیاده‌روی کند.

جدای از قیمت پایین تر، ویژگی بارز این کفش پایداری آن است. Divide 4 یک پلتفرم قابل اعتماد برای حمایت از لگن، زانو و مچ پا در مسیرهای متوسط ​​فراهم می کند. در این متریک، یکی از بهترین ها در گروه تریل رانرهای بررسی شده است.

Brooks Divide 4 با یک کفه میانی محکم و حمایت‌کننده و قیمت مناسب، گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به تازگی در مسیرهای پیاده‌روی حرکت می‌کنند یا برای دوندگان جاده‌ای که دوست دارند گاهی اوقات در مسیرهای پیاده‌روی حرکت کنند. مخصوصاً برای دوندگانی که در محیطی با سطح مختلط زندگی می‌کنند و معمولاً در مسیرهایی می‌دوند که بین پیاده‌رو و خاک پراکنده جابجا می‌شوند، مناسب است.

حفاظت کافی از زیر پا را برای مسیرها فراهم می کند در حالی که تهاجمی آج زیره را محدود می کند که باعث می شود آن را در مسیرهای سنگفرش گاه به گاه غیر قابل استفاده کند. ممکن است برای دوندگان باتجربه تریل، بسته کلی Divide 4 کمی ضعیف باشد، اما در نهایت، این کفشی است که آنچه را که می گوید انجام می دهد و اگر سرگرمی جدیدی را تجربه می کنید، کیف پول شما را خالی نمی کند.

اگر مسیر دویدن شما به مکان پیشرفته‌تری رسیده است، Divide 4 ممکن است از نظر ویژگی‌ها و حساسیت شما را بیشتر بخواهد. سفت است، که انعطاف‌پذیری مورد نظر شما برای زمین‌های فنی را از بین می‌برد، به‌ویژه اگر سریع حرکت می‌کنید. Divide همچنین دارای گیره‌های کوچک‌تری است.

اگر به دنبال ارتقا به کفشی با کشش و راحتی بهتر هستید، Hoka Torrent 3 مکان خوبی برای شروع بدون نیاز به هزینه های کلان است. گفته می شود، اگر در مسیرهای پیچیده با سرعت فوق العاده حرکت نمی کنید، یا قصد دارید ترکیبی از پیاده روی و دویدن را انجام دهید، این یک رقیب عالی است. مطمئناً نمی‌توانید قیمت را شکست دهید، و بروکس به دلیل ساخت کفش‌های بادوام و بادوام مشهور است.

مشخصات فنی

این کفش پایدار و سبک، کارها را ساده نگه می‌دارد، دقیقاً همان‌طور که باید دویدن باشد. راحتی فضای داخلی Divide به اندازه کافی برای مسافت های دو رقمی خوشایند است، اما همچنین یک کفش عالی برای یک گردش سریع به سمت رودخانه است. اگر سادگی و خرید مناسب با کیف پول در رادار شماست، Divide ممکن است یک کفش عالی برای گشت و گذار در مسیر شما باشد.

همانطور که گفته شد، Divide یک کفش عالی برای دوندگان تریل جدید است. ما Divide را برای علاقه مندان به مسیرهای جدید توصیه می کنیم زیرا مانند برخی از کفش هایی که برای زمین های بسیار فنی ساخته شده اند، بیش از حد ساخته نشده است.

دوندگانی که به دنبال کفشی برای فرسودگی مسیرهای دوچرخه‌سواری یا جاده‌های آتشفشانی هستند، از عمق لنگ و راحتی که Divide ارائه می‌دهد لذت خواهند برد. برای کفشی که بتوانید به آن تکیه کنید و بدون شکستن پول از پس آن بربیایید، این توصیه ماست.

Divide خیلی حساس یا بیش از حد محافظ نیست، بنابراین بهتر است در مسیرهای آسان و فشرده نگه داشته شود . مطمئناً نیازی نیست که با این محدودیت احساس کنید، اما خوب است که در نظر داشته باشید اگر با سبک مورد نظر شما مطابقت ندارد. برخی از اطلاعات را از زیر پا احساس خواهید کرد، اما یک صفحه سنگی مقداری از این را کاهش می دهد و حساسیت آن را کاهش می دهد.

اگر تازه در حال یادگیری طناب‌های تریل‌رانینگ هستید، این مکان عالی برای شروع است. اگر شما یک دونده کهنه کار در مسیر هستید و مشتاق همه چیزهای فنی هستید، احتمالاً می خواهید به یک کفش تریل با تکنولوژی پیشرفته تر پایبند باشید، The Divide بسیاری از ویژگی های عالی را با تناسب قابل دسترس و قیمت بمب افکن متعادل می کند.

نتیجه گیری

دویدن تمرینی با قدمت چند صد ساله است که فواید زیادی برای سلامت روحی و جسمی دارد ، چه تازه وارد این ورزش شده باشید و چه برای اولتراماراتن بعدی خود تمرین کنید.  کفش مناسب برای اینکه شما را روی پاها و در حرکت نگه دارد ضروری است ، اما با توجه به انتخاب های فراوان در بازار امروز، لازم است قبل از تعهد به یک جفت، تحقیق کنید.در این مقاله به بررسی تخصصی 12 کفش برتز رانینگ در سال 2024 از نگاه کارشناسان و متخصصان این حوزه پرداخته ایم.

 

همچنین بخوانید: 3 نکته مهم تشخیص “کفش پیاده روی” :ویژگیهایی که مخصوص هر فرد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *